Drukuj

„Cyfrowa rewolucja w kształceniu ogólnym w gminie Grabów.”

Projekt realizowany w oparciu o umowę nr FELD.08.07-IZ.00-0081/24-00 z dnia 12 grudnia 2024 r. o dofinansowanie projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego  Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.

Wartość projektu: 644 107,50 PLN

Dofinansowanie : 573 255,00 PLN, tj. 89% całkowitych wydatków kwalifikowalnych, w tym:

- wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 547 491,37 PLN

- budżet państwa: 25 763,63 PLN

Wkład własny gminy: 70 852,50 PLN

Okres realizacji projektu: 01.01.2025 r. – 31.12.2026 r.

Realizatorami projektu są:

  1. Szkoła Podstawowa im. Marii Koszutskiej w Kadzidłowej
  2. Szkoła Podstawowa im. Wacława Felczaka w Chorkach.

Zadania realizowane w ramach projektu:

  1. Wyposażenie szkoły podstawowej w Chorkach w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia, w tym cyfryzacja placówki.

Oprogramowanie oraz sprzęt TIK i pomoce dydaktyczne będą dostosowana do możliwości psycho-fizycznych uczniów i potrzeb osób z niepełnosprawnością(oprogramowanie i system zgodne ze standardem WCAG 2.1. Zaj. realizowane w projekcie oparte będą na multimedialnych materiałach oferujących różnorodne możliwości pracy i wdrożenie nowoczesnych form edukacji z użyciem TIK. Wdrożony zostanie innowacyjny system edukacyjny oparty o pracę w chmurze i wykorzystujący moduł sztucznej Inteligencji. Zaplanowano stworzenie nowoczesnych pracowni do prowadzenia zajęć z: Informatyki, w tym wyposażenie TIK na potrzeby szkoły, zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne, i uczniów z SPE; pracownie biologiczną i przyrodniczą, fizyczną i matematyczną Zakup doposażenie dla szkoły obejmuje: monitory interaktywne, pracownie terminalową, urządzenie wielofunkcyjne, system edukacyjny z AI, zestawy do robotyki i programowania oraz oprogramowanie multimedialne do zajęć.

  1. Wyposażenie szkoły podstawowej w Kadzidłowej w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia, w tym cyfryzacja placówki.

Oprogramowanie oraz sprzęt TIK i pomoce dydaktyczne będą dostosowana do możliwości psycho-fizycznych uczniów i potrzeb osób z niepełnosprawnością(oprogramowanie i system zgodne ze standardem WCAG 2.1. oraz schodołaz zwiększą dostępność dla ucznia z niepełnosprawnością). Zajęcia realizowane w projekcie oparte będą na multimedialnych materiałach oferujących różnorodne możliwości pracy i wdrożenie nowoczesnych form edukacji z użyciem TIK. Wdrożony zostanie innowacyjny system edukacyjny oparty o pracę w chmurz i wykorzystujący moduł sztuczne inteligencji. Zaplanowano stworzenie nowoczesnych pracowni do prowadzenia zajęć z: Informatyki, w tym wyposażenie TIK na potrzeby szkoły, pracownie biologiczną , matematyczną i terapeutyczną na potrzeby zajęć z uczniami z SPE. Zakup doposażenie dla szkoły obejmuje: monitory interaktywne, pracownie terminalową, urządzenie wielofunkcyjne, system edukacyjny z AI, zestawy do robotyki i programowania oraz oprogramowanie multimedialne do zajęć. Dodatkowo zaplanowano zakup modułowych pracowni przyrodniczych i schodołazu.

  1. Organizacja wsparcia w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkole podstawowej w Chorkach.

Podniesienie efektywności nauczania jest elementem niezbędnym do poprawy poziomu edukacji uczniów, polepszenia ich wyników na egzaminach zewnętrznych oraz uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej szkoły. Spośród różnych czynników, mających wpływ na jakość i efektywność pracy szkoły, jednym z kluczowych jest rozwój kwalifikacji, kompetencji i wiedzy kadry. Konieczne jest wsparcie nauczycieli w kierunku kompetencji cyfrowych i zastosowania najnowszych technologii na zajęciach, nabycie kompetencji do przeciwdziałania dyskryminacji, nietolerancji i wykluczeniu, oraz kwalifikacji jak skutecznie pracować z uczniami z niepełnosprawnością i SPE.

Zaplanowano:

Nauczyciel może brać udział w więcej niż 1 szkoleniu. Zadanie jest zgodne z politykami horyzontalnymi UE, przepisami prawa krajowego i UE. W szczegóły z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn; zgodności z Kartą Praw Podstawowych, Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych, równością szans i dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami. Szczegóły znajdują się w sekcji Opis Projektu i Dodatkowe informacje. Weryfikacja nabytej wiedzy nastąpi w oparciu o 4 etapy: ETAP I – Zakres, ETAP II, Wzorzec, ETAP III – Ocena, ETAP IV – Porównanie.

  1. Organizacja wsparcia w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkole podstawowej w Kadzidłowej.

Podniesienie efektywności nauczania jest elementem niezbędnym do poprawy poziomu edukacji uczniów, polepszenia ich wyników na egzaminach zewnętrznych oraz uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej szkoły. Spośród różnych czynników, mających wpływ na jakość i efektywność pracy szkoły, jednym z kluczowych jest rozwój kwalifikacji, kompetencji i wiedzy kadry. Konieczne jest wsparcie nauczycieli w kierunku kompetencji cyfrowych i zastosowania najnowszych technologii na zajęciach, nabycie kompetencji do przeciwdziałania dyskryminacji, nietolerancji i wykluczeniu, oraz kwalifikacji jak skutecznie pracować z uczniami z niepełnosprawnością i SPE.

Zaplanowano:

Nauczyciel może brać udział w więcej niż 1 szkoleniu. Zadanie jest zgodne z politykami horyzontalnymi UE, przepisami prawa krajowego i UE. W szczegóły z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn; zgodności z Kartą Praw Podstawowych, Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych, równością szans i dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami. Szczegóły znajdują się w sekcji Opis Projektu i Dodatkowe informacje. Weryfikacja nabytej wiedzy nastąpi w oparciu o 4 etapy: ETAP I – Zakres, ETAP II, Wzorzec, ETAP III – Ocena, ETAP IV – Porównanie.

  1. Organizacja wsparcia w zakresie rozwijania kompetencji społecznych i kluczowych i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów szkoły podstawowej w Chorkach.

Zadanie polega na organizacji zajęć dodatkowych dla uczniów w celu nabycia i rozwoju ich kompetencji kluczowych, wyrównywaniu szans edukacyjnych i redukcji deficytów edukacyjnych i rozwojowych.

W ramach projektu zostaną przeprowadzone zajęcia:

Zadanie obejmuje 36 uczn., w tym 18Dz. Razem:700 godz. zaj.

  1. Organizacja wsparcia w zakresie rozwijania kompetencji społecznych i kluczowych i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów szkoły podstawowej w Kadzidłowej.

Zadanie polega na organizacji zajęć dodatkowych dla uczniów w celu nabycia i rozwoju ich kompetencji kluczowych, wyrównywaniu szans edukacyjnych i redukcji deficytów edukacyjnych i rozwojowych.

W ramach projektu zostaną przeprowadzone zajęcia:

 Zadanie obejmuje 38 uczn. w tym 14Dz. Razem:950 godz. zajęć przez 2 lata szkolne.

  1. Koszty pośrednie.

Stanowią koszty niezbędne do realizacji projektu. Są to koszty promocji, koordynacji, monitoringu, ewaluacji i rozliczania zadania, oraz wszelkie koszty związane z zarządzaniem projektem, utrzymaniem biura projektu mieszczącego się w Urzędzie Miejskim w Grabowie.

Grupy docelowe:

W ramach projektu wsparciem zostaną objęte grupy, które uczą się, pracują lub zamieszkują na obszarze Gminy Grabów oraz instytucje, które mają siedzibę na terenie Gminy grabów, tj.:

Cel projektu:

Głównym celem projektu jest poprawa jakości kształcenia ogólnego w dwóch szkołach podstawowych w gminie Grabów w powiecie łęczyckim. W projekcie zaplanowano wsparcie dla uczniów w postaci zajęć dodatkowych i warsztatów oraz szkolenia i kursy dla nauczycieli. Uzupełnieniem będzie wyposażenie szkół w niezbędny sprzęt TIK i pomoce naukowe, do realizacji wysokiej jakości zajęć i cyfryzacji placówek. Wdrożone zostaną innowacyjne rozwiązania cyfrowe i tym samym wprowadzone zostaną nowoczesne metody nauczania, wspomagane technologia cyfrową. Wsparcie dla uczniów będzie zaplanowane w taki sposób, aby umożliwić wszystkim uczniom udział w zajęciach i rozwój kompetencji. W tym celu tworzone będą grupy integracyjne, aby wdrażać w praktyce edukację włączającą.

Efekty, rezultaty:

Wskaźniki produktu:

Wartość docelowa ogółem: 74 (32K/42M)

Wartość docelowa ogółem: 14 (7K/7M)

Wartość docelowa ogółem: 33 (30K/3M)

Wartość docelowa ogółem: 2

Wartość docelowa ogółem: 2

Wartość docelowa ogółem: 6 (3K/3M)

Wskaźniki rezultatu:

Wartość docelowa ogółem: 66 (28K/38M)

Wartość docelowa ogółem: 30 (28K/2M)

#FunduszeEuropejskie