„Cyfrowa rewolucja w kształceniu ogólnym w gminie Grabów.”

Projekt realizowany w oparciu o umowę nr FELD.08.07-IZ.00-0081/24-00 z dnia 12 grudnia 2024 r. o dofinansowanie projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Regionalnego  Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027.

Wartość projektu: 644 107,50 PLN

Dofinansowanie : 573 255,00 PLN, tj. 89% całkowitych wydatków kwalifikowalnych, w tym:

- wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 547 491,37 PLN

- budżet państwa: 25 763,63 PLN

Wkład własny gminy: 70 852,50 PLN

Okres realizacji projektu: 01.01.2025 r. – 31.12.2026 r.

Realizatorami projektu są:

  1. Szkoła Podstawowa im. Marii Koszutskiej w Kadzidłowej
  2. Szkoła Podstawowa im. Wacława Felczaka w Chorkach.

Zadania realizowane w ramach projektu:

  1. Wyposażenie szkoły podstawowej w Chorkach w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia, w tym cyfryzacja placówki.

Oprogramowanie oraz sprzęt TIK i pomoce dydaktyczne będą dostosowana do możliwości psycho-fizycznych uczniów i potrzeb osób z niepełnosprawnością(oprogramowanie i system zgodne ze standardem WCAG 2.1. Zaj. realizowane w projekcie oparte będą na multimedialnych materiałach oferujących różnorodne możliwości pracy i wdrożenie nowoczesnych form edukacji z użyciem TIK. Wdrożony zostanie innowacyjny system edukacyjny oparty o pracę w chmurze i wykorzystujący moduł sztucznej Inteligencji. Zaplanowano stworzenie nowoczesnych pracowni do prowadzenia zajęć z: Informatyki, w tym wyposażenie TIK na potrzeby szkoły, zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne, i uczniów z SPE; pracownie biologiczną i przyrodniczą, fizyczną i matematyczną Zakup doposażenie dla szkoły obejmuje: monitory interaktywne, pracownie terminalową, urządzenie wielofunkcyjne, system edukacyjny z AI, zestawy do robotyki i programowania oraz oprogramowanie multimedialne do zajęć.

  1. Wyposażenie szkoły podstawowej w Kadzidłowej w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji wysokiej jakości kształcenia, w tym cyfryzacja placówki.

Oprogramowanie oraz sprzęt TIK i pomoce dydaktyczne będą dostosowana do możliwości psycho-fizycznych uczniów i potrzeb osób z niepełnosprawnością(oprogramowanie i system zgodne ze standardem WCAG 2.1. oraz schodołaz zwiększą dostępność dla ucznia z niepełnosprawnością). Zajęcia realizowane w projekcie oparte będą na multimedialnych materiałach oferujących różnorodne możliwości pracy i wdrożenie nowoczesnych form edukacji z użyciem TIK. Wdrożony zostanie innowacyjny system edukacyjny oparty o pracę w chmurz i wykorzystujący moduł sztuczne inteligencji. Zaplanowano stworzenie nowoczesnych pracowni do prowadzenia zajęć z: Informatyki, w tym wyposażenie TIK na potrzeby szkoły, pracownie biologiczną , matematyczną i terapeutyczną na potrzeby zajęć z uczniami z SPE. Zakup doposażenie dla szkoły obejmuje: monitory interaktywne, pracownie terminalową, urządzenie wielofunkcyjne, system edukacyjny z AI, zestawy do robotyki i programowania oraz oprogramowanie multimedialne do zajęć. Dodatkowo zaplanowano zakup modułowych pracowni przyrodniczych i schodołazu.

  1. Organizacja wsparcia w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkole podstawowej w Chorkach.

Podniesienie efektywności nauczania jest elementem niezbędnym do poprawy poziomu edukacji uczniów, polepszenia ich wyników na egzaminach zewnętrznych oraz uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej szkoły. Spośród różnych czynników, mających wpływ na jakość i efektywność pracy szkoły, jednym z kluczowych jest rozwój kwalifikacji, kompetencji i wiedzy kadry. Konieczne jest wsparcie nauczycieli w kierunku kompetencji cyfrowych i zastosowania najnowszych technologii na zajęciach, nabycie kompetencji do przeciwdziałania dyskryminacji, nietolerancji i wykluczeniu, oraz kwalifikacji jak skutecznie pracować z uczniami z niepełnosprawnością i SPE.

Zaplanowano:

  • Szkolenie dla nauczycieli-Jak ułatwić sobie pracę z uczniem? TIK na co dzień: 16 nauczycieli(13 K) on line: 10 godz.;
  • Szkolenie z obsługi i wyk. systemu edukacyjnego ze sztuczną inteligencją Dla 16 nauczycieli(13K), forma: on-line 4 godz.;
  • Tolerancja i zapobieganie dyskryminacji w szkole, dla 16 nauczycieli(13K), forma: on-line, 4 godzi.;
  • Studia podyplomowe - Pedagogika leczniczo-terapeutyczna: 1 nauczyciel(1K), 3 semestry. e-learning;
  • Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami, dla 16 nauczycieli(13K) on line: 4 godz. on-line;

Nauczyciel może brać udział w więcej niż 1 szkoleniu. Zadanie jest zgodne z politykami horyzontalnymi UE, przepisami prawa krajowego i UE. W szczegóły z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn; zgodności z Kartą Praw Podstawowych, Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych, równością szans i dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami. Szczegóły znajdują się w sekcji Opis Projektu i Dodatkowe informacje. Weryfikacja nabytej wiedzy nastąpi w oparciu o 4 etapy: ETAP I – Zakres, ETAP II, Wzorzec, ETAP III – Ocena, ETAP IV – Porównanie.

  1. Organizacja wsparcia w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli w szkole podstawowej w Kadzidłowej.

Podniesienie efektywności nauczania jest elementem niezbędnym do poprawy poziomu edukacji uczniów, polepszenia ich wyników na egzaminach zewnętrznych oraz uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej szkoły. Spośród różnych czynników, mających wpływ na jakość i efektywność pracy szkoły, jednym z kluczowych jest rozwój kwalifikacji, kompetencji i wiedzy kadry. Konieczne jest wsparcie nauczycieli w kierunku kompetencji cyfrowych i zastosowania najnowszych technologii na zajęciach, nabycie kompetencji do przeciwdziałania dyskryminacji, nietolerancji i wykluczeniu, oraz kwalifikacji jak skutecznie pracować z uczniami z niepełnosprawnością i SPE.

Zaplanowano:

  • Technologie informacyjne i komunikacyjne w edukacji, dla 10 nauczycieli(10 K) - on-line 4 godziny.;
  • Szkolenie z obsługi i wyk. systemu edukacyjnego ze sztuczną inteligencją, dla 17 nauczycieli (17K), forma: on-line 4 godz.;
  • Tolerancja i zapobieganie dyskryminacji w szkole, dla 17 nauczycieli(17K), forma: on-line, 4 godziny.;
  • Jak uczyć uczenia się? - dla 17 nauczycieli(17K) 3 godziny on-line;
  • Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami, dla 17 nauczycieli(17K) on line: 4 godz.;

Nauczyciel może brać udział w więcej niż 1 szkoleniu. Zadanie jest zgodne z politykami horyzontalnymi UE, przepisami prawa krajowego i UE. W szczegóły z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn; zgodności z Kartą Praw Podstawowych, Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych, równością szans i dostępnością dla osób z niepełnosprawnościami. Szczegóły znajdują się w sekcji Opis Projektu i Dodatkowe informacje. Weryfikacja nabytej wiedzy nastąpi w oparciu o 4 etapy: ETAP I – Zakres, ETAP II, Wzorzec, ETAP III – Ocena, ETAP IV – Porównanie.

  1. Organizacja wsparcia w zakresie rozwijania kompetencji społecznych i kluczowych i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów szkoły podstawowej w Chorkach.

Zadanie polega na organizacji zajęć dodatkowych dla uczniów w celu nabycia i rozwoju ich kompetencji kluczowych, wyrównywaniu szans edukacyjnych i redukcji deficytów edukacyjnych i rozwojowych.

W ramach projektu zostaną przeprowadzone zajęcia:

  • Edukacja przyrodnicza kl. I-III 1 gr. i IV-VIII 1gr. =12(6Dz):100godz.;
  • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne k. I-III 1gr. I kl. IV-VIII 1 gr. =16 uczn.(8Dz):100godz.;
  • Tolerancja i przeciwdziałanie zjawisku hejtu - warsztaty obywatelskie kl. I-III(1gr) i kl. IV-VIII(1gr)=16 uczn(8Dz):100godz.;
  • Biologia kl. V-VIII 1 gr. =8 uczn.(5Dz): 50godz.;
  • Geografia kl. V-VIII 1 gr. =8 uczn.(3Dz): 50godz.;
  • Fizyka kl. VI-VIII 1 gr. = 8 uczn.(4Dz): 50godz.;
  • Matematyka kl. VII-VIII 1 gr. = 8 uczn.(4Dz): 50godz.;
  • Matematyka kl.I-III 1 gr. = 8 uczn.(4Dz): 50godz.;
  • Integracja Sensoryczna kl. I-III 1 gr. = 5 uczn.(2Dz): 50godz.;
  • Informatyka kl I-III(1gr) i kl IV-VIII(gr. 1)=16 uczn.(6Dz): 100godz..

Zadanie obejmuje 36 uczn., w tym 18Dz. Razem:700 godz. zaj.

  1. Organizacja wsparcia w zakresie rozwijania kompetencji społecznych i kluczowych i pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów szkoły podstawowej w Kadzidłowej.

Zadanie polega na organizacji zajęć dodatkowych dla uczniów w celu nabycia i rozwoju ich kompetencji kluczowych, wyrównywaniu szans edukacyjnych i redukcji deficytów edukacyjnych i rozwojowych.

W ramach projektu zostaną przeprowadzone zajęcia:

  • Matematyka kl I-III 1 gr.=8uczn.(3Dz):50godz.;
  • Fizyka kl. VI-VIII 1 gr. = 8 uczn.(2Dz):50godz.;
  • Matematyka kl. IV-VIII 2 gr. = 16 uczn.(6Dz): 100 godz.;
  • Język angielski kl. I-III(1gr) i IV-VII(2gr) = 24uczn.(10Dz):150godz.;
  • Biologia kl. V-VIII 2 gr. =12 uczn.(6Dz)100godz.;
  • Informatyka kl I-III(1gr) i kl IV-VIII(gr. 1)=14 uczn.(6Dz)100godz.;
  • TUS kl. IV-VIII 2 gr. =16 uczn.(6Dz)100godz.;
  • Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne k. I-III 1gr. I kl. IV-VIII 1 gr. =16 uczn(8Dz)100godz.;
  • Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kl. I-VI 2 gr=4 uczn(2Dz)100godz.;
  • Zajęcia rewalidacyjne kl. I-VI 2 gr=4 uczn(2Dz)100godz.;

 Zadanie obejmuje 38 uczn. w tym 14Dz. Razem:950 godz. zajęć przez 2 lata szkolne.

  1. Koszty pośrednie.

Stanowią koszty niezbędne do realizacji projektu. Są to koszty promocji, koordynacji, monitoringu, ewaluacji i rozliczania zadania, oraz wszelkie koszty związane z zarządzaniem projektem, utrzymaniem biura projektu mieszczącego się w Urzędzie Miejskim w Grabowie.

Grupy docelowe:

W ramach projektu wsparciem zostaną objęte grupy, które uczą się, pracują lub zamieszkują na obszarze Gminy Grabów oraz instytucje, które mają siedzibę na terenie Gminy grabów, tj.:

  • Uczniowie Szkoły Podstawowej im. prof. Wacława Felczaka w Chorkach;
  • Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Marii Koszutskiej w Kadzidłowej;
  • Nauczyciele zatrudnieni w Szkole Podstawowej im. prof. Wacława Felczaka w Chorkach w zakresie doskonalenia zawodowego;
  • Nauczyciele zatrudnieni w Szkole Podstawowej im. Marii Koszutskiej w Kadzidłowej w zakresie doskonalenia zawodowego;
  • Szkoła Podstawowa im. prof. Wacława Felczaka w Chorkach w zakresie doposażenia;
  • Szkoła Podstawowa im. Marii Koszutskiej w Kadzidłowej w zakresie doposażenia.

Cel projektu:

Głównym celem projektu jest poprawa jakości kształcenia ogólnego w dwóch szkołach podstawowych w gminie Grabów w powiecie łęczyckim. W projekcie zaplanowano wsparcie dla uczniów w postaci zajęć dodatkowych i warsztatów oraz szkolenia i kursy dla nauczycieli. Uzupełnieniem będzie wyposażenie szkół w niezbędny sprzęt TIK i pomoce naukowe, do realizacji wysokiej jakości zajęć i cyfryzacji placówek. Wdrożone zostaną innowacyjne rozwiązania cyfrowe i tym samym wprowadzone zostaną nowoczesne metody nauczania, wspomagane technologia cyfrową. Wsparcie dla uczniów będzie zaplanowane w taki sposób, aby umożliwić wszystkim uczniom udział w zajęciach i rozwój kompetencji. W tym celu tworzone będą grupy integracyjne, aby wdrażać w praktyce edukację włączającą.

Efekty, rezultaty:

Wskaźniki produktu:

  • Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem.

Wartość docelowa ogółem: 74 (32K/42M)

  • Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem.

Wartość docelowa ogółem: 14 (7K/7M)

  • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem.

Wartość docelowa ogółem: 33 (30K/3M)

  • Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem.

Wartość docelowa ogółem: 2

  • Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej.

Wartość docelowa ogółem: 2

  • Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie.

Wartość docelowa ogółem: 6 (3K/3M)

Wskaźniki rezultatu:

  • Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu.

Wartość docelowa ogółem: 66 (28K/38M)

  • Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu.

Wartość docelowa ogółem: 30 (28K/2M)